ISO 9001 2015 Kalite Yönetim Sistemi
ISO 9001 2015 Kalite Yönetim Sisteminin amacı maliyeti düşürmek, kar ve verimliliği arttırmaktır. Müşteri memnuniyetini üst seviyede tutmak ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin en önemli maddeleri arasındadır .
ISO 9001, tüm dünyada uygulanan birçok kuruluş tarafından uygulanan altyapısı oturmuş, sadece Kalite yönetim sistemi olarak değil, genel bir yönetim sistemi olarak kullanılan bir standarttır.
Her sektörde ve tüm organizasyon yapılarında kullanılabilen ISO 9001, kurumlarda müşteri memnuniyetinin artması, çalışan motivasyonunun yükselişi ve sürekli iyileştirme için temel oluşturmaktadır.
ISO 9001 kendisini iyileştirmek isteyen büyüklüğü ve sektörü ne olursa olsun tüm kuruluşlar için uygundur. ISO 9001 Kalite yönetim sisteminin uygulanmasından en fazla faydayı tüm birimlerinde ve tesislerinde etkili olarak uygulayan firmalar elde etmektedir.
ISO 9001 Belgesi almış bir kurum; ciddi ve gelişmeye açık bir sistem kurmuş, işletmiş ve uluslararası geçerliliği olan yetkili kuruluşlarca denetlenmiş ve belgelendirilmiş demektir.
ISO 9001 2015 için İlk Belgelendirme
ISO 9001 ile ilgili tüm prosedürler tanımlandıktan sonra denetim planlanması yapılmaktadır.. Bu denetim SERCONS gibi 3. taraf bağımsız ve akredite bir denetim kuruluşu tarafından yapılmalıdır. Denetim çalışmaları öncelikle belgelendirme birimimiz tarafından hazırladığınız dokümantasyonu gözden geçirmekle başlamaktadır. Bu proseste kurumunuzun kaliteyi nasıl değerlendirdiği ve hedeflerinizin ölçülebilir ve ulaşılabilir olduğu da değerlendirilmektedir. Daha sonra ileri bir tarihte sizin tesislerinizde denetçilerimizin yapacağı saha denetimi ile devam etmektedir. Bu denetimde prosedürlerinizin uygulamaları gözlenmekte ve kayıtlar gözden geçirilmektedir.
Denetimin ardından gerekli işlemler tamamlandıktan sonra , ISO 9001 belgeniz yayınlanmaktadır. Sisteminizin geçerliliği , SERCONS denetçileri tarafından senede bir veya iki defa yapılacak gözetim denetimleri ile sürdürülmektedir.
Müşteri Memnuniyetinin
ISO 9001’in temel yapısında olan planla, uygula, kontrol Et, önlem al döngüsü ile müşteriler sürekli artan bir memnuniyet içinde olacaktır .
ISO 9001 Ön Hazırlıklar
• ISO 9001‘in şartlarını gözden geçirin ve firmanız için nasıl uyarlayacağınızı belirleyin.
• Kalite hedeflerinizi belirleyin ve sizin operasyonlarınıza nasıl uygulanır belirleyin.
• Kalite el kitabı ve kalite politikası oluşturarak bu belirlediklerinizin nasıl uygulanacağını tanımlayın.
• Organizasyonunuz içinde tanımladıklarınızı duyurun ve iletin.
• Kalite Politikasını değerlendirin, hedeflerinizi belirleyin ve bu hedeflere ulaştığınızdan emin olun.
• Yönetim sisteminizin sınırlarını belirleyin ve gerekli prosedürleri oluşturun.
• Prosedürlerinizin uygun olduğundan emin olun.
• Sisteminizi oluşturduktan sonra iç tetkiklerinizi ve yönetim gözden geçirmelerle sisteminizin etkinliğini değerlendirin.
ISO 9001 Belgesi Nedir?
ISO 9001 2015 Kalite Yönetim Sistemine Nasıl Başvuru yapılır ? gibi sorularınız var ise veya ISO 9001 Hakkında bilgi edinmek istiyorsanız, ISO 9001 Belgesi nin nasıl alındığını öğrenmek istiyorsanız, ISO 9001 2015 Belgesi almak için hangi evrakların gerekli olduğunu öğrenmek istiyorsanız,
ISO 9001 2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi almak için şimdi başvuru yapmak istiyorsanız info[at]sercons.com.tr mail adresinden veya
+90 212 481 42 21 numaralı telefon numarasından hemen Sercons Sertifika Merkezine ulaşabilirsiniz.